Czy każda firma powinna mieć dziś własne logo?

Logotyp, obok nazwy firmy, sloganu i identyfikacji kolorystycznej, stanowi ważny element wizualny. Służy temu, by dana marka była rozpoznawalna i wyróżniała się na tle innych. Dobrze wykonane logo od razu wskazuje na renomę danego producenta, dostawcy lub usługodawcy. Ale czy w każdym przypadku będzie ono potrzebne? I w jakich zastosowaniach się sprawdzi?

Logo jako znak rozpoznawczy

Nike, Adidas, Chanel… już tylko po samym przeczytaniu tych nazw w głowie pojawiają się charakterystyczne kolory, kształty i znaki, prawda? Logotypy wspomnianych marek to prawdziwe legendy reklamy, rozpoznawalne na całym świecie, budzące skojarzenia z marką już po pierwszym rzucie oka.

Tworzenie logo po to, aby wyróżnić swoją firmę na tle innych, oferujących pokrewne lub te same usługi, to dość popularny scenariusz. Te przedsiębiorstwa, które nim dysponują, mogą je umieszczać na swoich wyrobach, znakować w ten sposób artykuły dystrybuowane, lokować je na wizytówkach, na odzieży z nadrukiem, na teczkach firmowych czy na stronie internetowej.

Opcji jest wiele, ale zawsze chodzi o to, by wykazać się jakimś stopniem oryginalności i pozostać zapamiętanym w świadomości konsumentów.

Logo jako wyznacznik jakości

Kolejna kwestia to renoma. Zwykle jest tak, że małe firmy, zatrudniające tylko kilka osób lub działające na rynku dopiero przez krótki czas, nie inwestują w logo, bo uznają to za stratę pieniędzy.

Zazwyczaj decydują się na to „więksi gracze” – tacy, którzy dysponują odpowiednim zapleczem i zasobami i nie boją się inwestować w aspekt wizualny. W końcu nie od dziś wiadomo, ze klienci „kupują oczami” i wybierają to, co kojarzy im się z dobrą jakością. A logo w pewnym stopniu świadczy o tym, że ma się do czynienia z godną zaufania firmą, która przykłada wagę do detali.

Logo jako element przeznaczony do druku

Warto mieć własne logo także dlatego, że da się je bardzo wszechstronnie wykorzystać, szczególnie że rynek poligraficzny stwarza dziś różne możliwości.

Przykładowo firma Wib oferuje odzież, gadżety, akcesoria, a nawet metki do znakowania odzieży. Wszystko to, oczywiście, z charakterystycznym obrazkiem i nazwą danej marki.

W rzeczywistości tych rozwiązań może być znacznie więcej i wszystko zależy od inwencji, oczekiwań i kreatywności danego klienta.

Czy warto inwestować w stworzenie logo?

Odpowiedź jest krótka i prosta: oczywiście, że tak. W grę wchodzi nie tylko aspekt wizualny, ale też rozpoznawalność (która niesie za sobą potencjalnie większą sprzedaż), renoma oraz szerokie spektrum zastosowań.

Jeśli zatem wahasz się nad tym, czy zlecić komuś wykonanie projektu logo, to nie zastanawiaj się zbyt długo. Stawiając na dobrej klasy logotyp, wyniesiesz swój biznes na wyższy poziom.